Friday, September 3, 2010

Four Perceptual Position of NLP training

Melihat Perspektif berbeza 
Kemampuan untuk melihat sesuatu dari sudut pandang yang lain adalah kemahiran yang penting dalam memahami orang, dan adalah penting untuk proses komunikasi dalam hubungan, perundingan dan wawancara, serta batas-batas sihat dan konsep diri
persepsi anda pengalaman apapun bergantung pada kedudukan dari mana anda melihatnya. 

Key Benefits 

Mengambil posisi persepsi yang berbeza membolehkan anda untuk melangkah keluar dari apa yang anda sedang mengalami dan mengumpul maklumat baru dengan melihat sesuatu dari perspektif yang berbeza. Anda juga boleh melihat bagaimana kata-kata anda sendiri dan perilaku bisa berimbas pada orang lain, dan bagaimana mereka mungkin merasa tentang anda dan tindakan anda. Pengetahuan baru ini akan membantu anda membuat perubahan yang diperlukan dalam perilaku anda sehingga mencapai keputusan yang dikehendaki. 

Empat perseptual Posisi 

Kedudukan persepsi pertama Neuro-linguistik "Diri" adalah jumlah keseluruhan diri-rujukan, dan beroperasi dari mata diri sendiri atau dari orang-orang. Layani apa yang anda fikirkan tentang hubungan. . Tukar negara - mengusir semua perasaan buruk. 

Kedudukan persepsi kedua-dua "Kandungan" meningkatkan kemampuan kita untuk berempati. Ini memberi anda keupayaan untuk melihat logik orang lain terutama ketika anda berada dalam suatu hujah. Anda juga boleh mendapatkan beberapa wawasan ke dalam karakteristik perilaku anda, dan apa yang orang lain pikir tentang anda. Hal ini juga model yang penting untuk menguatkan hubungan. 

Posisi ketiga persepsi Neuro-linguistik "Observer" adalah perceraian lengkap dari seluruh perbualan atau pengalaman. Pergi ke luar hubungan, menjadi seorang pemerhati - bayangkan panggung dan melihat kalian berdua di atas panggung. Lihat orang lain melakukan apa yang mereka lakukan, dan lihat sendiri respons mereka. mempertimbangkan dan berfikir atau bertanya pada diri sendiri 'Bagaimana cara mengubah perilaku orang tersebut? " 




Posisi keempat persepsi, yang ditakrifkan sebagai "Kami", adalah sudut pandang dari perspektif sistem secara keseluruhan. Untuk mengambil posisi keempat persepsi, langkah sebelah dan mengambil perspektif susunan keseluruhan dengan mempertimbangkan kepentingan unit sebagai satu kesatuan. Di sini tujuan anda adalah untuk memberikan sumbangan untuk unit tunggal, dengan mempertimbangkan "" kami tujuan yang sama. 
By: Vadim Kotelnikov, Founder of Inspirational Business e-Coach